lördag 13 april 2013

Omtanke och energi

Ååh, så glad jag blev när jag kom hem igår!
Hade fått ett brev med posten. Visste inte vad det var och öppnade det. Där i låg en kokbok i broschyrform och ett brev. Ni vet ett äkta handskrivet brev. Det var från min fina kusin!! Vi brevväxlade med varandra när vi var barn och hon hade tänkte på mig när jag skrivit ett blogginlägg om att jag var oinspirerad när det kom till mat. Och kokboken innehöll recept klara på 20 minuter! Det ni!!
Sån omtanke! Blev alldeles rörd... Att du brydde dig om att skicka ett brev just till mig :-) Det gjorde min dag! Tack fina du!!

Lördagen fortsatte i samma glada anda trots tråkigt regnväder. Hade energi och lust att ta mig an lite skåp och garderober. Eller sticka in huvudet i en garderob som maken säger. Började med Idas garderob innan 8 imorses. (Hon var inte hemma utan sov hos en kompis.) Började rensa bland gamla skolböcker, kläder, bebisfiltar och annan bråte som bara tryckt in bakom skjutdörrarna. Efter att maken vaknat och tagit Joel satte jag fart med att samla ihop en massa papper om huset och sortera dem i buntar. Gamla ritningar, renoveringskvitton, sparade artiklar med inspiration mm. Godkända bygglov hamnade på plats i pärmen. Och en massa papper kunde slängas!! Eller snarare lägga i en hög för att barnen ska ha papper att kladda på. Vet inte hur många utkast till bygglovsritningar jag sparat i skåpet i fem år...

En sväng till IKEA både idag och igår. Fick inhandlat hyllplan till garderoben i tvättstugan så att man kan stuva in urvuxna kläder tills man får tid till att försöka göra sig av med det på loppis. Har energi kvar och vill fortsätta imorgon men tror att familjen tycker att vi ska göra något kuligare imorgon ;-)

2 kommentarer:

  1. Härligt med såna dagar! Brukar du vara med på klädbytardagarna i Hökåsen eller Önstakyrkan? Det är dags snart.... Jag brukar skicka massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har jag aldrig varit. När är det? Vem kontaktar man? :-)

      Radera