lördag 16 november 2013

Hösten är inte mörk

Den är på inget vis mörk, hösten i det här huset. Alla tre barnen fyller år inom fem veckor och det innebär en massa besök och kalas i ungefär två månaders tid. :-) Det är släkt, vänner och barnens kompisar. Och eftersom som har långväga släkt så kommer inte alla vid samma tillfälle. Det ger att vi alla helger under hela november kalasar, och så halva oktober också förstås. Så inget mörker här!

Jag kan inte säga att jag är bra på det här med stora bjudningar men jag blir kanske bättre o bättre. Jag tenderar att alltid hamna i köket lagandes mat och hinner inte riktigt umgås med besökarna. Men idag förbereder jag maten så mycket det går. Har även valt bra mat som kan förberedas en del. Till ikväll har jag valt sån mat som sköter sig själv i ugnen. Det kanske finns hopp även för mig!

Det blir ingen marängsviss idag när fina Tuva och hennes syskon ska frias men det var "tårtan" hon ville ha i söndags när hon fyllde 8 år.  Idag kör vi på Nutella-tårta! Som sagt, inget novembermörker i det här huset! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar