fredag 28 mars 2014

Monsterhandling och inget pris som årets mamma

Efter den hektiska förra helgen började jag veckan med två resdagar. I Stockholm för att fylla på kunskapsförrådet i jämställdhetsfrågor. Sen inplanerad på två kvällsföreläsningar men de fick jag hoppa över pga migränkänningar och en stulen cykel.
Årets pris för bästa mamma får man inte heller när man pga tomt kylskåp köper McDonalds frukost till barnen. Men what the heck... Barnen var glada och priser har jag inte vunnit förut heller ;-)

En matinhandling som borde gjorts mycket tidigare blev till en monsterhandling på en torsdag. En löningshelg! Jag kände mig helt  klart galen när jag hade tvungen att ta med mig en tvååring som absolut skulle ha en vagn med bil där fram men ändå mest studsar omkring o klättrar på vagnen. En hungrig tvååring som passar på att bajsa halvvägs genom affären. En monsterhandling på 2 timmar o 1600 kr! Yikes! Jag var mör när jag kom hem.

Fredagen var lite bättre planerad. Tog Ikeabesöket efter jobbet o slapp lördagsträngseln och kom hem med halva bilen full. Varsin byrå åt tjejerna och några utekrukor, en matta, några vinglas och ett par söta miniorkideer :-) Och imorgon blir det cykelinköp... Hm... Jisses så snabbt det går att göra slut på lönen!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar