måndag 29 augusti 2011

Höstterminen är här

Idag känns det verkligen som om höstterminen har startat på riktigt!
Först hade jag styrelsemöte hela dagen och då slår det mig alltid hur mycket jobb vi/jag har och hur mycket som ska hinnas med. Man kan bli stressad för mindre men försöker att inte hetsa upp mig. Jag gör så mycket jag hinner och vet med mig att jag är ambitiös och mycket blir gjort men jag måste välja mellan vad jag måste, vill och önskar fokusera på.

Styrelsemötet drog ut på tiden och jag var tvungen att gå eftersom den stora tjejen skulle skjutsas till sin gymnastikträning. 20 minuter hade vi på oss. Hon tyckte att det var en väldigt rolig träning efter att ha haft ett längre sommaruppehåll! Men att sitta på hårda träbänkar som gravid är helt klart oskönt!

Väl hemma ropade minsta dottern att hon ville ha en PUSS! Hon hade krypit ner i sängen och jag hann gosa lite med henne innan hon somnade. Maken hade lagat mat o det var bara att ta för sig.

Men som sagt; känns som höstterminen börjat när jag tittar i almanackan. Träningar för tjejerna alla dagar utom onsdagar. Det är helt klart en balansgång... Att hinna med jobb, familjeliv, barnaktiviteter och vila i lagom doser.

Liten i magen gör sig påmind mest hela tiden men samtidigt glömmer jag fortfarande av att jag faktiskt är gravid titt som tätt. Längtan efter att träffa liten är dock stor :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar