onsdag 31 augusti 2011

Stoppa tiden!

Puh, vilken dag! Önskar inte fler av dessa men det kan jag inte styra över. Kan bli upprörd över hur folk behandlas ibland i mitt jobb. Jag tycker dock att jag blivit bättre på att hantera sådana frustrationer men önskar att jag hade mer kunskaper i arbetsrätt än vad jag har. De tankarna har ju funnits med ett tag, om att läsa kurser för att utöka kunskapsbanken. Får se när det passar ;-)

Mycket tankar kretsar annars kring förlossning och bebisankomst. Inte så mycket just om hur det kommer att bli, men allt praktiskt runt omkring. Barnvakt vid förlossningen, barnvagn, förberedelser, inköp. Också "hur tänker jag/vad vill jag kring förlossningen". Kan man åka på kryssning en månad innan beräknad förlossning? Vad händer med mitt arbete och mina uppdrag? Kan jag ta med mig bebis på planeringsdagar med styrelsen? Kommer det funka praktiskt?? Har ingen aning? I nuläget känns det som att bebis kan få stanna inne en si så där två månader extra. Jag har lite att greja först, liksom!!

Lite coolare känns det dock än med de andra två-det mesta löser ju sig, men det lilla planeringsfreaket har inte full kontroll, hörs det? ;-)

Nu behöver denna trötta kropp placeras i liggläge efter att ha varit på språng hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar