lördag 13 juli 2013

Hiss o piss

Har varit på besök i Falun hos svärmor med sambo. Tog en roadtrip till Nusnäs och kollade in dalahästtillverkningen. De gjorde det bra ;-)
Skämt o sido, det var jättemysigt! Kommer ihåg när vi var små och fick se vi skickliga de var på att måla. Det var lika imponerande nu!
Tjejerna fick prova att måla riktiga dalahästar och kunde måla av steg för steg, de förmålade hästar som fanns. De var väldigt noggranna och tyckte det var mycket roligt. Under tiden fick Joel testa på gratismålningen utanför. Han fick tom testa att måla med vattenfärg sen :-)
Blev helt apropå en shoppingvända på hemvägen när vi åkte förbi Lager 157 och Scorettes outlet. Men att spendera nästan 2500 kr utan att det är planerat får mig att få lite ont o magen ;-) Men det var inga egentligt onödiga saker så jag får tänka om... Det är kul att göra nått spontant o inte planerat!! :-)

Fredagen började med en löptur och  spenderades sen på Lugnets bad. Bra rutschkanor, djup pool utomhus och skoj leksaker i vattnet gjorde att det blev klassat som ett bra bad :-)
Men resten av dagen blev inte så lyckad. Började få huvudvärk som gav illamående och som slutade i fullskalig migränattack. Innan jag fick tag i medicin hann jag spy på offentlig plats och misstas för knarkare (antar jag) när jag fråga om vägen till apoteket alldeles skakis och blank i ögonen.
Att sen sätta sig i bilen och åka hem mot Västerås och illstirra på vägen för att inte spy i bilen... Ja, inte min bild av en skön fredagkväll...

Men idag är det bättre och vi är på Löga igen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar