tisdag 2 juli 2013

Måndagsmys, mammaträff och bebisgos

Igår kom mamma på besök. Så kul! Vi testade nya badet i Gäddeholm. Superfint! Och när vi var där kom det tom upp papperskorgar och ett par toaletter.
Det var riktigt härligt i solskenet som verkligen värmde!
Sen drog jag och Joel på mammaträff på Djäkneberget. Det var kul att träffa några av mammorna jag träffade när jag var föräldraledig. Fikade och lekte i lekparken. :-)

Vi lagade till Beer can chicken igår kväll också. Kyckling på ölburk. Det  blev jättegott! Och tillsammans med syrrans rostade färskpotatisar m sesamfrön, mm... Måndagsmys!

Idag fick vi finbesök. Våra vänner som fått sitt fjärde barn kom hit och visade upp den lilla gullungen. Så go! Jag kommer inte ihåg att de var så mjuka. Och att de doftar så gott se små... Maken sa att jag inte fick hålla ;-) Förstår inte varför?! ;-)

Sen fick vi för oss att ta lite egen tid, maken och jag. Så vi cyklade ner till Kajen och tog en pizza. Och gick en promenad i båthamnen :-) Det var härligt med lite egen tid. Och nu när det fanns möjlighet till barnvakt när mamma är här, då tog vi tillfället i akt. Fick se en tjusig regnbåge som bara gick upp men aldrig ner.

Imorgon bär det av på äventyr till Sörmland igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar