lördag 17 augusti 2013

Sällskap och besök

Den här veckan har vi haft mamma på besök. Det är så skönt att ha henne på nära håll, kunna prata när man känner för det, slänga ur sig en fråga när den dyker upp i huvudet och inte behöva tänka på att man ska skapa tiden att ringa.

Tjejerna har ju inget fritids och även om de säger att de vill vara ensamma hemma så skiner de verkligen upp när mormor och farmor kommer hit. :-) Första frågan Ida ställde till farmor när hon var här förra veckan var: Ska du sova över? med förväntan i rösten. :-) De är verkligen efterlängtade!

Veckan för mig har dock varit en väldigt trött vecka. Har somnat när jag lagt Joel tre gånger. De andra gångerna har maken nattat honom. Förstår inte hur jag ska orka terminstempot som väntar bakom hörnet?!? Men på nått sätt gör man ju det ändå... Igår fick jag besök på jobbet. Tuva hade tröttnat på att vara hemma själv (mormor hade dragit vidare på nya uppdrag, i Stockholm) och ville hälsa på. Eftersom jag bara hade jobb framför datorn och inga möten så gick det bra. Och återigen imponeras jag över hur duktig hon är på att sysselsätta sig. När jag höll på att knappa siffror, mejla och uppdatera arbetsplatser i medlemssystemet så ritade hon, spelade spel i telefonen, gjorde en loppa och ritade lite till. Så nu har jag en nu fin teckning på mitt rum. :-) Som jag missade att fota :-/

Vi avslutade veckan med en regnklädsjakt till Ida men den blev resultatlös. Inget var ok. Istället kom vi hem med ett par mjukisbyxor till henne, en höstjacka till Tuva och ett par skor till mig. Halva reapriset gillas!! :-) 330 kr totalt! Matinspiration saknade vi dock och det blev varken tacos, grillat eller hämtmat. Det blev risgrynsgröt och pannkaksrester! Och efter lite inledande protester så gick det ner :-)

Nu fixa för fotbollens dag! Hoppas att vi slipper regnet nu när inga regnställ dög ;-)
Och sen får vi besök!! Syster med familj kommer hit!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar