tisdag 20 augusti 2013

Skolstart med Galenskaparna

Då har vi tagit oss igenom de första två dagarna av skolstarten. Den har varit efterlängtad av båda tjejerna :-)
Ida börjar sexan på ny skola med nya klasskamrater. Och Tuva skulle äntligen få träffa alla kompisar igen och vara "länge" på fritids.

Men självklart är det lite katastrofer på vägen. Eller vad sägs om en sminkkatastrof halv åtta på morgonen innan skolfotograferingen? (Ida) Eller ett totalt sammanbrott eftersom syrran cyklar iväg utan att jag samtidigt får sätta mig bak på mammas cykel och cykla jag med? (Joel) Eller en gråtattack eftersom mamman inte sagt till att jag ska åka till fritids kl 8 istället för att vänta tills uppropet kl 9? (Tuva)

MEN!!! Jag är fasen stolt över mig själv! Alla kom till rätt ställen, i någorlunda rätt tid, och med ungefär rätt grejer med sig :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar