torsdag 29 maj 2014

Framsteg och bakslag

Det är väl livet?! Att det går upp och ner.
Mini har börjat visa intresse för att gå på pottan och har lyckats några gånger också.
Själv har jag försökt lämna plasma, eller ja det har jag gjort i flera år, men denna gång gick något snett. Lyckades antagligen få en nervskada, är avdomnad på ovansidan underarmen, plus att det gör ont i en massa olika rörelser. Det knepiga är att jag än inte vet vilka eftersom det inte behöver göra ont nästa gång jag gör den. Ja ja, så nu ska jag till neurolog plus att jag måste anmäla skadan till patientskadeförsäkringen.

Roligt är också att bli uppvaktad på morsdag med världens finaste blommor från världens goaste barn. Att sen få nybakta kolakakor med vit choklad på, toppar allt. :-) Att sen kakorna är lite vassa i smaken pga lite för mycket bakpulver och att syskonbråken och trotsen avlöser varandra hela dagarna stundtals, det var väl livet sa vi va?! ;-)


Annat mer positivt är att maken kom hem och berättade att hela familjen är inbjudna till att premiärbada på nya badhuset Kokpunkten!! Så kul! Är som ett barn innan julafton. ;-) Dagen innan skolavslutningen ska vi dit, tillsammans med en massa andra familjer där någon varit med att bygga upp nya badet. Det blir en skojig avslutning på skolåret för barnen. Och FÖRÄLDRARNA :-D



Idag drar vi till Stallarholmen och umgås lite med syster, moster, svägerska, svåger, syskonbarn, kusiner, mamma, mormor, pappa och morfar. Låter ju mycket, men alla har ju flera olika namn beroende på vem man pratar utifrån ;-)

Ha en bra dag alla!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar