torsdag 22 maj 2014

Trädgårdstid

Så härligt! Har haft förmånen att ha mamma här i veckan vilket gett mycket praktisk hjälp men även en mental avlastning. Efter en turbulent vecka till en hektisk vecka som blev riktigt bra tack vare mamma :-)

Trots att både jag o maken haft kvällsuppdrag så har vi tillsammans med barnen ändå kunnat fixa lite hemma tack vare mamma. Lite trädgårds- och altanfix :-)






Och så slog jag äntligen till och köpte mig några syrenplantor. Som jag tänkt och längtat efter syren på tomten. Eftersom vi haft vattenläcka på våra fjärrvärmerör, grävt upp gräsmattan, sått gräs, grävt upp gräsmattan igen eftersom de skulle byta ut mer rör in till grannen, lagt igen, asfalterat grannens uppfart och sått gräs igen så har jag inte velat gräva ner några plantor. Men nu måste jag tro att tomten får vara i fred ett tag ;-) Så nu har jag plantor hemma som får åka ner i jorden i helgen.

Även själva altanen fixade maken till i söndags. Vi har funderat ca 2 år på vad vi ska ha för räcke ut mot gatan. Insynsskyddat, ingen insyn, bygga ut mer?! Ja ni hör, inga förhastade beslut här inte ;-) Till slut blev det likadant räcke som på resten av altanen men lite högre. Insynsskydd fixas med hjälp av växter. 

 
Sen blev dottern lite nöjd när äntligen spegeln kom upp på "hennes" toalett.


Nu är dock mamma på väg hem och jag på väg till Stockholm för att jobba.

Hoppas alla får några sköna dagar i solen och fantastiska värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar