söndag 3 februari 2013

Rolig helg

Det kändes inte riktigt som fredag i fredags. Det försvann som nån dag där mitt upp i allt, när jag var hemma med mini. Men fredag var det. Och Tuva hade ett hektiskt dygn. 2 kalas och en fotbollsträning på 21 timmar, tjohoo! :-)
Kalas fredags kväll, skjutsa Tuva, hämta upp Ida och köpa hem mat. Kör ofta med hämtmat på fredagarna, inte nyttigt men så är det ;-) Upp lördag, eller ja, upp och upp. Fattar inte... Vaknade 4.45 av mig själv. Varför då liksom?! Barnen sov, ingen hade gjort nått ljud ifrån sig men vaken var jag. Och kunde inte somna om. Eller ja, jag började bli trött framåt 6 men då vaknade Joel. Och strax därefter, Tuva. Skjutsa henne till fotbollsträningen, hem o duscha, hämta på träningen, fara ner på stan, klippa mig, snabbshoppa ett par byxor och tre toppar (ibland springer man bara på nått, trots att man letar som en tok annars), handla hem sallad till Ida och hennes kompis, handla lördagsgodis, fara hem, skjutsa på kalas, hem och äta lite lunch. Sen dog jag ;-) Somnade och sov en timme :-)

I torsdags slängde jag ut en fråga på facebook och fråga om nån ville låna några barn. Det var frivilligt, 1, 2, eller 3 barn. Kompisarna svarade fort som attan. Ida ville dock vara ensam hemma med en kompis, det är stort, stora tjejen. Ensam hemma när mamma och pappa går ut och äter. Tuva ville sova hos bästisen men hon var inte hemma. Då kläckte jag idén att hon kanske ville följa med oss ut. Det skulle vara jättemysig att bara få rå om mellantjejen lite. Det är inte så ofta de får egen vuxentid barnen, och speciellt inte hon kan jag känna.
Så Joel fick vara hos kompisarna. Det hade gått jättebra! Tuva hade gärna fått stanna där också men hon ville följa med oss. Så mysigt! Åt på Indigo som serverar tapas. Maken hade aldrig varit där och tyckte det var jättebra. Jag också förstås. Men meningen var ju att fira lite grann, att han fyller år IDAG!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar