torsdag 31 januari 2013

Båtresa

Fick i veckan möjlighet att åka med Viking lines nya båt Grace. Det var riktigt roligt! Träffade nya underhållande människor och skrattade mycket :-) Båten var väldigt fin, fräscha hytter tom med dubbelsäng i vissa och jag måste säga att vi fick extremt god mat på ala carte restaurangen. Har ätit liknande rätter förut, på restauranger som varit klassade som fina, men som misslyckats med tex renfilé som vi fick. Men på båten hade de fått till den riktigt bra! Och då var vi 70 personer som åt. Buffén var sig lik men mycket fräschare utrymmen och mer utsikt :-) Det enda som är riktigt tokigt är avgång- och ankomsttiden. Jisses så tidigt!
Men tack syster och svåger för sovplatsen! Det kapade några timmar i alla fall! Och det är guld värt vid den tiden på dygnet :-)

När jag kom hem hade lilleman blivit sjuk. Hade feber och var snorig. Och maken har gjort illa ryggen, så jag fick vara hemma och hjälpa till med alla lyft mm. Idag har jag också varit hemma mestadels. For iväg på ett möte med Arbetsmiljöverket vid Joels sovtid, så det hade gått bra. Imorgon behöver jag verkligen vara på plats på jobbet och det kommer nog funka. Maken verkar något bättre :-) Och i helgen fyller han år! Försöker ta med honom ut på en bit mat och vart alldeles överväldigad över responsen på facebook, tack vänner för erbjudandena! Får se om vi ror det i hamn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar