måndag 28 januari 2013

Var är min energi?

Förra veckan började väldigt bra och jag sprudlade. Veckan går och jag blir allt tröttare. Arbetsveckan avslutas tråkigt men har ingen tid att förspilla till att tänka på det.
Hade en urtrevlig fredagskväll med störtsköna mammor. Vi pratade, åt, skrattade och hade trevligt! Tiden gick så hiskeligt fort. Vi träffades 7 och helt plötsligt var klockan efter 12. Hur i hundan gick det till?!?! Var hemma vid 2. Trots intag av några cider så var jag helt pigg på lördagen.

Ida hade efterfrågat mammatid och bestämt att vi skulle gå på stan tillsammans. Så trevligt! Kunde prata och ställa frågor. Vissa ville hon inte svara på och annat kunde vi prata mycket om :-) Stora tjejen!! Lugn lördagskväll.

Söndagen var också lugn. Lite fixa hemma. Lite tvätta. Umgås med barnen. Sova middag. Laga mat. Känna sig lat. En promenad. Handla mat. Men skulle vilja ta tag i hemmet. Renovering. Gardiner. Städning. Men var är min energi?!?! Som bortblåst :-(
Och säkert spelar fredagens tråkiga jobbavslut in. Har ingen riktigt energi inför en ny arbetsvecka.
Men det finns ju en del roliga inslag i arbetsveckan som kommer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar