fredag 14 juni 2013

Skolavslutning

Det var uppehåll!!! Och det innebar att vi föräldrar kunde vara med på avslutningen, wihoo! :-)

Vackra fina Tuva gick ut första klass och sjöng högt om sommarlovet. Tidigare i veckan var vi på föreställningen "Vov hotell" och fick lära oss en massa om besökarna på hotellet. Barnen sjöng och agerade. så duktiga och modiga!



Det blev en vacker avslutning med många fina sånger. Och en avslutning med många många tårar. Jag kunde hålla mig något sånär men vår stora tjej var stundtals helt förkrossad. Hon ska lämna en fantastisk klass, goa klasskamrater, en underbar lärare och en härlig skola. Hon ser mycket fram emot att börja i sin nya klass på Viksängsskolan men där fanns inte tankarna idag.





För att fira tjejernas bra insatser i skolan åt vi lunch på Pizza Hut. Oh, jisses vilket kaos det var. Det var många som hade samma tanke ;-) Men tjejerna var nöjda och det var huvudsaken. Maken och jag ägnade resten av dagen åt att packa. Ida åkte på avslutningsfest på Björnögården och körde femkamp, grillade hamburgare och hade disco. Tuva for till bästa kompisen och lekte.

Packa är aldrig en lustfylld uppgift nu för tiden. Det är så mycket man ska tänka på och många saker att hålla reda på när fem pers ska ut och resa. Men nu så åkte de sista sakerna ner i resväskan och jag hoppas att vi fått ner allt. Det jag vet att vi inte gjort ännu är att växla pengar, men tydligen öppnar växelkontoret 5 på Arlanda så det borde vi greja. Planet lyfter fem i 6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar