tisdag 4 juni 2013

Snart semester

Börjar längta efter semester. Men har insett att det inte är många dagar kvar att jobba. :-) Det har varit så mycket att höra att jag inte hunnit reflektera över att semestern snart är här. Faktiskt bara fem dagar!
Då blir det många dagar med lilla solstrålen och de andra gullungarna  :-)

Idag har Ida varit på besök på sin nya skola. Stora tjejen ska börja 6:an. Hon berättade att eleverna kändes väldigt stora och långa på nya skolan. Min lilla tjej... som blir så stor...

Jag har varit på möte ikväll på min hemmaklinik. Jag kan bli så inspirerad av engagemanget bland medlemmarna! Så härligt att få vara med, men samtidigt så frustrerade att vården och professionella insatser inte får kosta. Vet varför jag arbetar med det jag gör även fast det kan vara motigt ibland. :-)

När jag kom hem från mötet hade Ida och Tuva provat att göra mjukglass som finns att köpa på tetra. Men de hade inte ställt den i frysen utan i kylen så jag tyckte inte det var speciellt gott. Konstgjord  jordgubbs-mousse typ, o dessutom halv varm. Nä! Får se om det smakar bättre imorgon när det stått i frysen. ;-) Och ska ni testa så  är det bra att veta om att det blev mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar