söndag 9 december 2012

Härliga helg!

Var på gymnastiktävling med Ida hela lördagen. Upp kl 5 för att åka 10 över 6. Tiiidigt för en lördag! Men när vi åkte var hela familjen vakna. ;-)
Ida gjorde jättebra i från sig på tävlingen. Hon har utvecklats jättemycket och gör sina volter och överslag väldigt kontrollerat och snyggt. Hon tävlar i truppgymnastik men tyvärr blev det ingen medalj för laget. Men det var också första gången de tävlade i den svåra gruppen.
Vi fick en mysig lördagskväll med lite pizza när vi äntligen kom hem efter en lång dag. Men vi blev utan Tuva för hon sov hos sin kompis.

Idag har det blivit en sån där alldeles perfekt dag. För mig i alla fall. När jag känner att jag fått gjort en massa saker som jag velat. Fick gå upp tidigt med Joel men han blev trött ganska fort igen så då fick han sova igen. Och det gjorde jag med. Jag somnade om och sov som en gris. Skönt att vakna utvilad! Sen ville maken röja i källaren. Då gick vi ner allihop. Maken och Ida. Jag och Joel. Röj och plock. Två vändor till återbruket.
Snabb lunch och sen kom storkusinerna och hämtade tjejerna och tog med dem på bio. Så perfekt! Skönt för tjejerna att "få göra något" som de säger. Ida var i och för sig ganska nöjd med att vara med och röja men återbruket stängde ju och då kunde de inte åka dit något mer ;-)

Jag fortsatte röja i källaren och skrapade ihop en stor hög till med gamla leksaker, kläder, skor, papper och annan skit. Så skönt! Gillar verkligen att rensa! Ibland är det väl lite svårt att veta om man ska spara eller slänga men för det mesta är det lätt :-)

Och så blev det familjemiddag med besök nu ikväll. Storkusinerna stannade på mat. Och efterrätt. Trevligt! Och så tog jag mig äntligen iväg och tränade. Det var så skönt och jag hade svårt att gå ifrån gymmet. Men det var bäst att vara ute innan de stänger, så halv 11 släckte jag och for hem.

Nu är det bara att kasta sig i säng! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar