tisdag 11 december 2012

Jobb o hemlig mat

Åh! Haft en riktigt bra dag på jobbet. Jag har ringt, bokat, planerat, skickat, skrivit, faxat, avbokat, beställt. Massor massor massor. Så kul när det flyter. Och man får tag i folk. Härligt härligt!

Hemma fixade vi tjejernas läxor. Det börjar bli en del ;-) Maken fixade maten och Joel ville bara gosa. Han är lite mammasjuk just nu den lille pojken.
Tjejerna har ju börjat med att laga mat en gång i veckan så idag ville de följa med när jag åkte och handlade. De fick 100 kr till att köpa ingredienserna till sin mat, som är "hemlig". Blir det pengar kvar fick de välja att fixa efterrätt också. Allt efter inspiration av ett barnprogram :-)

Sen när vi kom hem är jag knäpp nog att ställa mig och griljera julskinkan. För första gången! Annars har det alltid varit makens jobb. Och mammas förstås, när jag bodde hemma.
Årets första skinkmacka avnjöts med ett glas kall julmust. Det är grejer det!

Här skulle det vara en bild men det funkade inte idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar