lördag 30 juni 2012

Mat och sömn

Så trött jag var i går eftermiddag/kväll. Flängt och fart de senaste tre dagarna.
En liten baksida med sommarlov är ju detta med mat. Jag tänker MAT nästan hela tiden känner jag. Mest; vad ska vi äta. Mat två gånger om dagen, plus frukost, plus mellis två gånger om. Sen; vad måste jag handla hem. Skulle förstås kunna laga stora satser med mat och äta rester men tjejerna är väldigt skeptiska till rester. Det är väl en fight jag får ta gissar jag ;-)

Tänk så mycket lättare det är att kliva upp om man fått sova ok. Efter två dryg-nätter så sov han ok i natt. Ja, inte hela natten men han nöjde sig med att ammas. Behövde inte gå upp och försöka söva honom eller göra välling/ersättning. Idag var det ingen konst att gå upp trots vädret, ihållande regn. Nu blir det frukost och planera dagen. Kanske blir det att kolla in en ny cykel åt Ida, hon har växt ur den hon har nu :-) Och damtralla ska det vara! Stora tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar