fredag 8 juni 2012

Utmaningar

Har ju "träffat" en hel drös med tjejer som väntade barn samtidigt på familjeliv.se. Sen har vi startat en grupp på facebook där vi "pratar" om allt mellan himmel och jord.
Sen är vi flera stycken som vill komma i form efter graviditet och amning och har startat en träningsgrupp. Och vad roligt det är, att ha peppning, stöttning och utmaning i varandra. Vi utmanar varandra på olika sätt via träningsappar på mobilerna. Vem går mest? Vem springer mest? Vem har flest aktiva minuter? Mm mm. Det gör att jag vill träna mer. Men framför allt så väljer jag att ta en promenad när jag kanske tidigare försökte få Joel att somna inne.

Men allt har sin tid! Det var nog bra att jag inte gick med i alla utmaningar innan tentan var gjord eftersom det nog hade krockat lite, mina viljor att göra båda delarna.
Så denna vecka har jag redan sprungit 1,8 mil. Och gått sisådär 3,8 mil. Jisses! Det låter så mycket! :-)
Imorgon blir det nog ingen motion alls troligtvis. Ska på gymnastiktävling med Ida till Lidingö. Alla barnen följer med och så stannar vi hos syster över natten och umgås lite. :-) Maken får vara hemma och jobba! Eller blir det slappa i solstolen tro?! ;-)

Idag blev det ett extra besök på bvc. Sjuksköterskan ville att läkaren skulle känna på hans skallben eftersom jag upptäckt att han fontanell inte längre känns. Och den ska inte försvinna förrän vid ett års ålder. Läkaren tyckte att hon kände ett liten öppning men att skallen antagit en annorlunda form och ville att en barnläkare skulle kolla på honom också. Så nu ska vi dit igen nästa vecka. Hoppas och tror att allt är ok men tankarna far iväg lite...

Nähepp... Nästa utmaning.... Packa till mig o kidsen nu


2 kommentarer:

  1. Lycka till på tävlingen på Lidingö och det kommer gå bra hos barnläkaren åxå. Kram på er alla Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för lycka till! Det gick ju bra :-)
      Jag tror också det kommer att gå bra hos läkaren. Men är lite nervös för vad som ska hända om det inte gör det :/
      Förresten... vad gör du i helgen som kommer?
      KRAAAM

      Radera