torsdag 28 juni 2012

Wihoo!

Nu har det varit mycket roligt ett tag!

I tsidags kväll var jag ut och åt med mammorna som jag träffat nu när Joel kom. Det var supertrevligt att kunna sitta ner och äta och prata utan att det var något barn som påkallade uppmärksamhet :-) Vi blev 8 till slut. Två blev sjuka :/
Lyckades även ta mig ner på stan lite innan vi skulle träffas och fick på så sätt ungefär en timme att kolla in rean. Så ett par nya jeans (halva priset plus 25% rabatt) och två toppar ( rea 75%) till mig och en tröja till Håkan (halva priset).

Sen var det ju filminspelningen igår, kul, lärorikt och spännande. Tjejerna syntes även i ett tv-inslag om inspelningen i Tvärsnytt igår kväll. Och så fick jag besked från universitetet att jag klarat tentan. Fick VG till och med! Det trodde jag inte! Visserligen bara med ett poäng, men det är ju strunt samma. Och det är strunt samma med VG också, är bara glad att jag klarade den och slipper göra om!! :-)

Men lite bakslag måste det ju vara också. Joel hade en stört-strulig natt. Jag ammar ju honom på nätterna men i natt dög det inte längre. Han kastade sig av och an i sängen, vände och vred. Hade försökt allt redan vid 1 när jag gick upp. Provade ge välling, funkade inte. Försöka söva om med napp gick inte. Till slut tog jag fram tetran med ersättning som fanns kvar och gav honom halva. Då blev han nöjd! I 15 minuter. Tills mamman precis börjat bli lite trött igen. Napp ville han inte ha... Upp o gå och försöka söva. Funkade. Halvsitta i sängen med honom i sängen och försöka sova. Kilade in hans lilla platta kudde mellan axeln och huvudet så att det blev lite mjukt att vila huvudet på. Gah! Jag säger då det....
Trodde han skulle vara trött i morses. Nä, kl 6 vaknade han men fick följa med maken upp så jag fick sova en halvtimme till ;-)

Nu är det dags för Aroscupen! Ida ska spela fotboll :-) Sen ska vi smita emellan med en mammaträff till idag, mellan matcherna. Nu ska vi ha en bra dag i solskenet (jag hoppas alla har sol idag)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar