lördag 23 juni 2012

Morgonpromenad och midsommarlycka

O, så varmt och kvavt det var inne när vi vaknade, Joel och jag. Ingen annan var vaken så vi tog en morgonpromenad. Var lite regn i luften så vi gick så att vi hade hyfsat nära hem. Jag lyssnade på ljudbok via Storytel. Ljudböcker man streamar i mobilen. Superbra idé! Har fått en bok att prova och det är så himla smidigt! Tyvärr har uppläsningen liksom hoppat tillbaka i boken vid ett antal tillfällen men vet inte om det beror på att jag bara har provexemplar?
Fast vi bara gick nära omkring så blev det över 9 km. Var på väg att gå in efter ca 5 km när lilleman började blunda, och då är det ju bra att han sover eftersom han inte sov så mycket igår kväll. Så det blev en extra sväng. Bra! Sömn för honom, motion för mig :-D

Tack för igår vänner!! Så trevligt det blev! Fast jag var väl inte direkt orolig för att det inte skulle bli just trevligt, det har vi ju alltid. Men ett väldans bra väder, god mat, söta jordgubbar, trevligt umgänge, fin midsommarstång, roliga lekar, krispiga chips och härliga ungar gjorde det ännu bättre!! Den där kranskrisen och de glömda kläderna fixade vi ju också ;-)
Så härligt det var att se alla de fyra tjejerna helt lyckliga.... lekandes, dansandes, skrattande och springandes över ängen med en flygande drake i snöre i den ljusa kvällen. Då blir jag nostalgisk, varm i magen och fylld med kärlek. Det är så här sommar ska vara! Fria, härliga, glada barn en varm sommarkväll :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar