tisdag 19 juni 2012

Typiskt

Hm, då kom då dagen jag visste skulle komma. Sådana där sommarlovsdagar som inte är fullt ut planerade... Där mamman försöker vara snäll men bara blir dum?!

Barnen ville åka och bada. Ja sa mamman. Kompisen kunde inte följa med. Inte nästa kompis heller. Då ville inte barnen åka och bada.
Mamman föreslår det nya leklandet. Ja säger barnen. Kompisen vill inte följa med. Ett av barnen vill då inte åka. Det andra barnet vill fortfarande åka.
Mamman föreslår minigolf. Ja det vill barnen men inte banan vid Hälla. Och inte den på Johannisberg. Då var det slut på minigolfbanor.
Så fortsatte det... Erikslund? Salas stora lekpark? Åsby? Framnäs?
Hela tiden ville de olika saker. Det den ena ville, ville inte den andra. Efter fyra timmars velande har jag lärt mig min läxa. BIG TIME! Jag bestämmer aktiviterna framöver.

Till slut blev det en tripp till Annelies scrapbooking och fika på Erikslund. Och byte av en trasig underklänning. Hemåt med en varm liten kille. Hade feber vid läggningen, plutten :/

Gjorde en sak på ren känsla förra veckan och idag fick jag positivt mail tillbaka. Ska berätta mer när det blir bekräftat. Jag valde roligt, som en gammal danskompis uppmanade till! Tjejerna blev upprymda :-)

Avslutar dagen med lite löpning. Är fortsatt nöjd. När jag började springa tidigare i år (och andra år) så höll jag ett tempo på 6.30 min/km men nu springer jag i ett tempo på ca 5.30. Och idag ville jag komma över milen. Till slut blev det 11,2 km :-) På 1:02:30! Hurra! Dags att sova! Go´natt!

2 kommentarer:

  1. Du blir nog en ny Evy Palm.
    Kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neeej, det tror jag inte! Jag är för lat för det ;-)

      Radera