lördag 12 maj 2012

Gräsänka

Lite udda dag. Maken drog iväg på svensexa i morses och det känns lite konstigt. Är van vid att ha honom hemma på helgerna, känner mig lite halv... min kärlek :-)

Förmiddagen var också udda. Joel somnade vid kvart över 9 och vaknade inte förrän halv 12. Det var rekord i tupplur inomhus tror jag! Ida kände sig helt slut efter veckan och var lite hängig så hon fick hoppa över gymnastiken.
Vi funderade på vad vi skulle hitta på. Det är svårt att hitta aktiviteter som passar alla, samtidigt som det bara finns en förälder att tillgå. Alla var överens om att vi ville gå på bio. Skulle passa perfekt när Joel skulle sova eftermiddag. Men de skulle ha 100 kr för att Joel skulle följa med in fast han inte ens tar upp en plats. Då blir jag för snål, så det blev inget.

Till slut efter mycket diskussioner kom vi fram till att åka och bada. Ida fick med sig en kompis för att få lite roligare. Joel somnade på vägen dit men vaknade när jag klädde av honom. :-( Han sov väl 10 minuter max. Men han var pigg, fick bada men var lite reserverad. Det var så mycket folk, högljutt och mycket vatten som stänkte. Tuva övade lite dykning. Vi hann att bada i en dryg timme innan vi behövde gå upp för att de skulle stänga. Men det blev en aktivitet i alla fall. :-)

Hyrde film och köpte godis på vägen hem. Joel fick gröt och jag trodde han skulle slockna direkt. Inte då! Han var vaken och fick välling vid 7 som de andra kvällarna, inte heller då somnade han. Då fick Ida vara barnvakt medan jag hämtade mat och så fick han sitta med oss när vi åt. Så somnade han strax efter 8 istället. Konstigt att han pallar med att vara vaken med så lite sömn i kroppen. Han var inte ens gnällig. Jo, lite i affären när vi skulle hyra film, men då var han nog rejält hungrig.

En lite udda dag... Som gräsänka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar