fredag 11 maj 2012

Våren är här

Mycket läsning idag. Nästan så att jag har lite dåligt samvete. Att jag inte gör nått annat. Men Joel har i alla fall fått blöjan bytt, mat i magen, sovit och dammsugaren har fått motion, varorna på Maxi har minskat i antal, diskmaskinen har fått mat och så även familjen. Kanske inte ska ha dåligt samvete. Varför är man så knäpp?

Men vet ni... Idag har det ju inte varit alltför bra väder. Alltför många regnskurar och korta stunder med solsken. Men jag fick vårkänslor :-) Ida och några kompisar hoppade studsmatta och det började regna. Men de fortsatte hoppa, de hade så roligt. Till slut kom de in med sina väskor som var sjöblöta och la i hallen. Ena kompisen sa att "Nu går vi hem till mig!" och då svarade en annan kompis "Nej, vi kan hoppa liiite till!" De var överlyckliga och tyckte verkligen att det var kul att vara ute och hoppa i regnet, det var ju varmt ute. Då fick jag vårkänslor, eller kanske mera sommarkänslor. Ni vet när barnen är ute och leker sent på kvällen i solskenet. Eller springer ute i ett varmt sommarregn. Aah, härligt! Snart är vi där :-)

Ikväll somnade mini själv i sängen för första gången. Har provat de senaste två dagarna att få honom att somna i sängen efter lunch och det har funkat. Sitter med en hand på honom och sjunger en liten stund. Sen går jag ut. Och han somnar.
Har också insett att han i veckan lärt sig sitta själv. Bara över dan. Ena dagen vinglig o jag vågade inte lämna honom själv. Andra dagen stadig och sitter själv. Tror det var i tisdags. Ujuj, vad dagarna går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar