måndag 14 maj 2012

Plugg plugg plugg

Ööööh, fattar ingenting känns det som! Bara lyssna, anteckna och skriva svar. Snart är det över! ;-)

Blev utan sophämtning idag. Konstigt?!

Fick en tilläggsfaktura från fönsterputsarna idag. Galet! De vill ha betalt för lika mycket tid till! De var här en halvtimme, två killar. Har debiterat mig för en timme. Helt ok, som det ska vara. Men att nu vilja ha betalt för en timme till. Näru, då blev Cilla sur! Men de har förstår gjort sig oanträffbara! Det är väl ett antal som har fått sådana brev idag gissar jag, eftersom de skyllde på att fönsterputsarna skrivit sin tid fel. Och då är det väl fler än vi som fått kravbrev. Nu är fakturan bestriden via telefonsvarare och via mail. Får se om de återkopplar som jag begärt.
Nu har de i alla fall tappat mig som kund. De har strulat alldeles för många gånger med debiteringen. Så good bye! Måste börja leta i tid efter annan fönsterputsare bara...

Det farliga hålet i cykelvägen över bäcken vid skolan är fortfarande inte lagat. Undrar när det ska bli? Skickade ett mail och frågade. Undrar vad jag får för svar? Tre månader sen jag skickade in om det första gången och andra gången jag påminner. Är lite rädd att ett barn cyklar ner i gropen och halkar under staketet och ner i bäcken... Huvva!

Nu hjärnvila till imorgon då får jag köra hårt igen! Måste bli klar! Tentapluggning vet jag inte riktigt hur jag ska hinna med?! ;-)

2 kommentarer:

  1. Tips Cecilia!! Gropar i asfalt och sånt - maila mej så ser jag till att det fixas. Allra helst på ert område, from idag tar vi över driften där =) Nu blir det ordning! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, vad bra att veta! Har en konversation sen tidigare och mailade direkt till berörda personer. De har försökt fixa det tidigare men det är inte helt lätt. Men hoppas det är lättare nu när det är varmare ute :-)
      Förresten, var det du som svarade ang sophämtningen? :-)
      KRAM

      Radera