tisdag 31 juli 2012

Egentid på semestern

Tog lite egentid idag. (Det händer inte så ofta på semestern, inte hos oss i alla fall :)
Träffade mina goa mammavänner en stund, tjattrade, fikade och lekte med barnen. Sen tog jag en vända på stan för att kolla jacka till Joel men hittade ingen. Hittade dock lite annat smått och gott på Åhlens som hade halva reapriset, bla påslakan, en pyjamas till Jolle och lite ljus. Sen blev det en sushilunch. På mitt favvoställe, Soya.



Och sen fick jag till lite "träning" också i och med att jag promenerade både till och från stan :-)

När vi kom hem så tog jag nästa vända med shoppingvagnen. Kundvagnen på Ica Maxi alltså. Skönt att handla alldeles solo. Träffade flera som jag kände och stannade och pratade en bra stund, så det drog ut lite på tiden. Men det gjorde inget. Jag hade ingen brådska och så var det trevligt att träffa gamla bekanta :-) Och skönt att vara ostressad! Hemma väntade ingen matlagning, vi tog bara lite rester.

Har haft möjligheten några gånger den senaste veckan att bara ha två barn vid olika tillfällen. Tuva har lekt med kompis eller så har Ida lekt med kompis. Och så har Joel varit med pappa och jag varit med tjejerna. Vilken skillnad det är. På något sätt räcker jag till lite mer när de bara är två. Och jag orkar lite mer än när de är tre. Trodde inte det skulle vara så annorlunda. Och så märker jag på barnen att de tycker det är skönt. Att få lite mer vuxentid och inte vara så beroende av sin syster. För det är där det märks tydligast. När tjejerna kommer ifrån varandra lite. Samtidigt som de är hur bra som helst på att leka med varandra också :-)
Men som igår, Ida var hos sin kompis. Jag skulle ut och springa och hämta upp henne på vägen. Tuva sa självmant att hon ville gå och lägga sig. Klockan var kvart i 9. Hon hade liksom möjlighet att känna efter i kroppen alldeles själv hur trött hon var. Inte bara hänga uppe för att Ida gör det ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar