måndag 23 juli 2012

Tillbaka hemma!

Jaha, nu är vi hemma igen. Har varit en omväxlande resa med lite spännande inslag. Har blivit lite snålt med inläggen pga många aktiviteter och långa dagar.
Vi fick uppleva en väldig mysig eftermiddag i Slottsskogen i lördags. Testade den megastora lekparken men tjejerna var nyfikna på djuren. Vi slog oss ner på en filt och åt lite grillad korv. Hade med oss en frisbee och vi kastade och lekte länge. Sen tittade vi på sälarna, hjortarna och hästarna och åt glass. Frågade tjejerna vad som varit bäst och de sa att det var när vi kastade frisbee. De gillar verkligen att man leker med dem :-)

Tyvärr så hade jag under dagen fått mer och mer ont i ryggen, var dunköm och hade svårt att djupandas och ringde därför 1177. Fick komma till jourcentralen och fick antibiotika eftersom man misstänkte någon form av infektion i urinvägarna. Det var bara början på äventyret. Hade med mig brorsans sambo som hittar bra i Göteborg. Vi blev hänvisade till två jouröppna apotek. Åkte till Östra sjukhuset men det hade tydligen personalbrist och stängde tidigare just denna helg. 12 minuter innan stängning for vi från Östra mot Nordstan. Körde åt det håll jag brukar men så visade inte gps:en men detta blev rakt på. Liten knepig sväng för att kunna parkera så slängde vi oss ur bilen med två minuter kvar till stängning och sprang sista biten och hann precis. På kvittot står det 21:59:55! Så med 5 sek till godo så fick jag ut medicinen ;-) Tack Fia, my partner in crime!

Vi övernattade i gästlägenheten hos brorsan. Det var ett litet rum med våningssäng med bredare underslaf. Tillsammans med en tältsäng fick vi plats att sova alla fem i det lilla rummet :-)
Tack bror och Fia för god mat, trevligt umgänge och all hjälp!

Söndagen spenderade vi på Liseberg! Kul dag, med inte allt för långa köer. Maken hade hand om Joel och de väntade tålmodigt på oss mest hela dagen. Tjejerna körde så det rök och ville aldrig sluta. Kvart över nio stod vi i kön till sista åket i Lisebergsbanan, vilket i ordningen det var har jag ingen aning om längre. Vi åkte så mycket och jag är glad att jag klarade av att åka. Kan tacka åksjuketabletterna för det :-)

Mamma och pappa drog ju iväg med husbilen samtidigt som vi åkte till Göteborg. Men pappa ringde när vi var på Liseberg och berättade att de hade fått vända hem igen eftersom husbilen krånglade. Så när vi kom till Vara fick vi umgås lite till, det var skoj! Och i förmiddags så meklade pappa med husbilen, och tillsammans med makens tips och idéer så verkar nu husbilen fungera igen! Håller alla tummar att de kan fullfölja sin semester!
Tack mamma och pappa för sköna dagar hos er med god mat, god saft, trevliga utflykter, hjälp med barnen mm mm!

2 kommentarer:

  1. tack själva, så kul att ni kom! Synd bara att jag jobbade..hade varit så mysigt att va med i slottskogen! Tur att vårt äventyr gick bra trots olovlig körning haha;) Gott att ni är hemma o allt gått bra! Hoppas vi ses snart igen, krama tjejerna o Joel från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olovlig körning?! Nä, nu vet jag inte vad du menar ;-)
      Allt har gått bra och nu njuter vi av solen hemma!
      Fundera på när ni vill komma hit, så får vi ordna till det. Kram kram

      Radera