söndag 9 september 2012

10 km, shopping och söndagsstek

Fick till en löptur idag igen. 10 km. Gick jättebra konditionsmässigt, inga problem alls. Fick dock skoskav i hålfoten igen. Och knäna började ömma. Nya skor kanske? Lite vila?

Tuva åkte med sin kompis till Arosfortet, maken gick ner i tvättstugan och arbetade och Ida och jag och Joel åkte till Erikslund. Behövde ha lite tid tillsammans med henne och hinna prata och umgås lite. Vi åt lunch och strosade i affärer. Behövde kolla ny vinterjacka till henne. Vi hittade en, på rea till och med, men den var för liten. Klok som hon är min stora, tyckte hon att vi skulle fråga om de hade större. Det hade de, på stan. Så när vi kollat färdigt drog vi dit också. Och den blev jättebra! Men jag blir lite förundrad... Så dyra ytterkläderna är. Flera av jackorna vi tittade på kostade 1200-1300 kr. Jisses, vad pengar! Tur då att vi hittade den här från förra säsongen för 600 kr.
Hon gillar shopping den där stora. Provade solbrillor, köpte skor, jeans och ett linne ;-)

När vi kom hem blev det snabbt ombyte för Ida. Hon skulle spela fotbollsmatch. Jag började med maten. Gjorde en stek i mormors gamla Kockumsgryta.


Joel skulle vara med förstås. Han börjar nå både det ena och det andra...
Steken blev supergod!. Det var väldigt länge sen jag ätit något så gott! Fransyska brukar ju kunna bli lite segt och torrt men den här blev riktigt saftig och mör. Och såsen sen... gudomlig :-)


När jag skulle duka undan efter allt mitt stök i köket fick jag hjälp av Tuva. Och tydligen har hon mer än sitt utseende efter mig... Hon har egenskapen att sticka in huvudet i ett skåp och bli fast med att röja där, haha! :-D

Nu, hopp i säng, för att vara pigg på utbildningen imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar