måndag 24 september 2012

Kakor och pussar!

Har haft en svängande huvudvärk idag. Lite mer vissa stunder, lite mindre andra. Vilat stundvis och stått i köket resten av tiden. Har känt mig som en riktig matmorsa idag. Det är kul att stå i köket ibland men inte alltid. Oftast känns det ok när man har en idé på vad man ska laga. Och det hade jag idag.
Fixade till lite plommonkräm till mellis. Gott! Det var länge sen jag åt kräm. Tjejerna tyckte det var lite syrligt men de åt ordentligt ändå. Sen ville de baka och då hjälptes vi åt förstås. Kavla och dekorera kakorna fick de göra själva. :-D

 
Sen startade jag med lasagne. Bra mat på en måndag då alla äter vid olika tidpunkter pga träningar. Gjorde även mammas vitkålssallad, typ pizzasallad. Det var väldigt länge sen!

Sötnosen kan jag inte sluta pussa på ibland. Maken säger ibland att den lille sonen blir alldeles sönderpussad ;-) Men han är ju söt som få! Även Tuva och han har haft pusskalas idag men det var hon noga med att tala om för mig att jag inte fick lägga ut på bloggen. Jag fångade det nämligen på film ;-)

Våran kära trädgård ser ju så där ut :/ Men det är väl snart klart hoppas jag. Det blir väl till att så gräs i vår igen...


Nu är det dags att ta huvudvärken med sig och hoppa i säng. Tror att ett antal piller få slå följe med oss så att värken är borta till imorgon så att det funkar att jobba.
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar