onsdag 5 september 2012

Facebook, skor och löpning

Gissa om jag vaknade lycklig i morses när jag insåg att jag sovit bort monsterhuvudvärken från igår!

Jobbardagen blev också helt ok! Lanserade avdelningens egna officiella facebook-sida idag tex. Fixade också en massa utskick till nyutbildade sjuksköterskor som jag fått kontakt med i en grupp på just facebook. Det var någon som sett en av våra gamla bil-dekaler "Sjuksköterska på väg - Rättvis lön till livsviktiga yrken" från strejken -08 och tyckte att de var himla smarta och fyndiga. Och jag letade i vårt förråd och hittade en hel massa. Så kul att de kommer till användning och att vi syns!


Ida behövde nya gympaskor och hon och jag åkte och provade. Och provad och provade. Kan ju säga att det inte är lätt när fötterna skiljer sig åt med en hel centimeter! Till slut hittade vi ett par som hon har gått omkring i här hemma. Hoppas nu att hon tycker att de sitter bra efter att ha gått in dem lite grann.

Fick till veckans första löpvända ikväll också. Dryga sex kilometer blev det. Och nytt personbästa på 5 km, 25.36. Och bästa kilometern gick på 4.54! Det kändes super :-)


Nu hoppas jag få sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar