söndag 23 september 2012

Söndagsångest?!

Är på bra humör. Börjar med att konstatera det för det här kommer säkert låta gnälligt ;-)

Jag MÅSTE så mycket!! Hemmet ser INTE bra ut. Måste städa. Badrummet måste skuras. ORDENTLIGT. Måste tvätta sängkläder. Tomten börjar växa igen. MÅSTE plocka fallfrukt. Och grenar. OCH klippa gräset. Garderoberna behöver rensas. Men det får prioriteras ner. Måste ringa ett antal samtal, annars tror väl folk att jag är asocial. Jag måste handla. Räkningarna måste läggas in för betalning så att de inte kommer bort och det blir påminnelseavgift. Vi behöver titta på golv till tvättstugan. Och jag vill springa.

Ja, inte behöver jag göra allt själv. Det är bara det att allt finns i MITT huvud. Har börjat skriva ner för att rensa skallen lite. Men det hjälper liksom inte. Med tre barn som vill en massa och ska en massa så skiter sig liksom allt jag MÅSTE göra. Det ska spelas fotbollsmatch, de vill leka (självklart ska mamma o pappa delta), de vill spela spel, de vill åka till ikea, de vill shoppa, de vill sova (Joel förstås).
Kan NÅN bara låna barnen ett tag så att jag kan röja?!?! ;-)

Haha! Nu ska jag rycka tag min söndag!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar