torsdag 6 september 2012

Sushi och jultidningar

En sansad dag på jobbet. Hade mycket att göra som vanligt men det gick i ett rimligt tempo. Avslutade dagen med riktigt positiva besked. Våra it-strul kommer att kunna minska ytterligare. Kommer att få tillgång till webbmail och slippa logga in med specialdosa. Wihoo!

Fick till en mysig lunchdate med maken och sonen också. Vi tog en promenenad i solskenet och slog oss ner och åt lite god sushi. Gillar när det är buffé. Då kan man välja det man tycker om men man kan även prova sånt man inte ätit tidigare. Bra för en sån som mig som än så länge mest äter laxsushin ;-)

Ida, vår stora tjej, har börjat sälja jultidningar. Det är första gången och hon får prova på. Tuva är också intresserad och fick följa med men det är Ida som är ansvarig. Hon var så uppspelt. La ut premiestegen på golvet och kollade vad hon skulle vilja ha. Kollade katalogen och funderade ut vad vi skulle köpa. Fösäljningen gick ganska bra, så här första dagen. Tack till grannar och familjemedlemmar som har köpt!
Om någon är intresserad av att köpa kan man gå in och kolla på www.brafo.se och kolla utbudet och höra av sig till mig :-)

Nu ser jag fram emot en ledig fredag. Ska ta det lugnt tänkte jag. Får väl se hur det blir. Vad man får för sig att hugga tag i...

4 kommentarer:

  1. Bra för barn att ta ett eget litet ansvar tycker jag. Hur ofta ser man inte att mammorna säljer fotbollslotterna till slut? Nej, låt dem försöka tycker jag. Att nå ett uppsatt mål och belönas för sin insats är ju jätteviktigt, även i tidig ålder. Lycka till Ida!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det gillar hon! Hon har inte kommit undan förut heller ;-) Hon har sålt både det ena och det andra för sina idrottsföreningar. Hon har väl en slapp mamma ;-) Eller ja, i och för sig. Lotter det har vi nog ibland köpt alla själv, haha! :-D

      Radera
  2. Klart man ska hjälpa till när kidsen har försökt. Men kan det inte ibland bli väl många krav från alla föreningar? Vad gör man med lottopengarna egentligen? Tröjor eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite mycket kan det bli :/ I fotbollen tror jag pengarna går till cuper och lagaktiviteter. I gymnastiken vet jag faktiskt inte. Till föreningen i stort, ny utrustning bl.a. men sen till en lagkassa som jag än så länge inte vet vad den ska användas till.
      Ibland känns det enklare att betala "vanliga intjänade pengar" än att lägga ner en massa tid på försäljning...

      Radera