måndag 19 november 2012

Att balansera

Nice weekend! ;-)
Lördagen lite fix och mycket slapp. Sen hade vi födelsekalas*5. Kompisarnas barn och våra barn fyller alla år inom två månader, så i år började vi en ny tradition. I stället för att fika lite snabbt på själva födelsedagen så drar vi ihop alla firanden till en helkväll i stället. Så trevligt! Så god mat! Och så mycket snack och skratt :-) Tack fina vänner för en härlig kväll!

Lördagen blev väldig sen. Var inte hemma förrän efter 3 på natten (inte bra för en småbarnsförälder). Somnade inte förrän närmare 4. Mini ville upp halv 7. Hm, trött var väl bara förnamnet. Men det var det värt! Vi hade ju så kul :-) Fick gå och lägga mig igen när maken kom upp. Men så mycket gjort blev det ju inte. Men hann med en dryg timme på gymmet. Skönt att träna av sig lite.

Varit ledig med Joel idag. Som alltid så finns det en del att fixa med. Men allt tar verkligen sån tid när man har en liten runt omkring sig. Tänkte vara redo att bege mig vid halv 9 men kom inte iväg förrän kvart över 10. Men sånt är det! Och jag SKA lära mig att vara nöjd med varje dags insats. Han har ju fått mat fem gånger, jag har i alla fall motat in diskmonstret i skåpen o diskmaskinen, sorterat två maskiner med tvätt, gjort två ärenden, ringt fyra av fem samtal och ÄNDÅ hunnit busa o pussa på lillprinsen :-) Och mat har familjen fått. En favorit till på köpet. Lasagne.
Och så tog jag med mig Tuva och åkte och tränade ikväll. Gôtt!


Det där med att plocka ur diskmaskinen och laga mat i vårt kök är inte så lätt nu för tiden... Kanske en bidragande orsak till att det tar tid ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar