fredag 30 november 2012

Julkänsla i advent

Nu var det lite länge sen som jag fick till ett inlägg. Dagarna springer iväg och jag har de senaste dagarna slocknat på soffan vid 20/20.30. Före barnen flera gånger ;-)

Den lilla skitungen är allt bra med. Skitit har han gjort som attan och tidigare i veckan hittade jag TRE!!! nya kindtänder i munnen på honom. Inte undra på att han haft bajskalas. :-) Och så har han hittat på bus också... Tagit mammas dyra, fina Hand Cure från Madame Chic och kletat in lakanen med :/ Men han lyckades missa att kladda ner själva sängen och det är vi otroligt tacksamma för! :-)

Veckan har inneburit ett utvecklingssamtal, ett styrelsemöte, en långpromenad, några möten, en massa telefonsamtal, snö, utebliven träning och lite julshopping. Införskaffade ett par nya gardiner till köket men de var för smala. Vill att gardinerna ska gå liiite utanför fönstret. Men det kanske är tokigt?! Men, ska hur som helst dra en vända imorgon till en, för mig, ny butik. Dollarstore. Får se om de har några som faller mig i smaken.
När Ida har fyllt år så börjar det alltid infinna sig lite julstämning hos mig. Då är födelsedagarna avklarade och det är en månad kvar till jul. Blir lite förväntansfullt i kroppen :-)
Har börjat ta fram adventsstjärnor och adventsstakar. Diskuterade med maken om gran men känner att vi skulle vilja hoppa över det här hemma i år (om tjejerna tillåter). Att passa så att Joel låter bli den och alla sladdar till stakar och annat känns som en massa merarbete. Vi minimerar i år alltså. Men får väl slå på lite med gardiner då ;-)

Hoppas alla får en mysig första advent!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar