måndag 12 november 2012

Vilken vecka!

Två tjejkvällar, en lunch med en gammal kollega, komma hem till ett helt städat hus, fått en funktionsduglig tvättstuga, firat en födelsedag och ordnat ett kalas. Utöver det har jag upplevt äkta vänlighet och hjälpsamhet, fått ett par snygga vinterkängor och en tjusig kappa och en kasse pojk-kläder, köpt en ny telefon till maken och fått en ny egen "på köpet". Som grädde på moset börjar eksemen så sakta försvinna och käken har jag inga större problem med längre.

Och idag fick jag se positivt på någon annans misstag. Soptunnorna hade inte blivit tömda men det gav att jag kunde fylla på med löv som jag krattade upp idag i solskenet.

Vänligheten och hjälpsamheten bestod i att en tjej såg vår bil bli påbackad, sökte upp vem som ägde bilen, letade rätt på telefonnumret och ringde och lämnade meddelande. Dessutom hade hon fotat! Tänk va?! Att bry sig så mycket för en person man inte känner! Fantastiskt!

Idag har vi varit lediga, Joel och jag. Inga planer. Så det blev en långpromenad, lite fix med de nya telefonerna, några samtal till försäkringsbolagen, lite tvätta i nya tvättstugan och så egen träning nu ikväll. Nu tar jag natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar