måndag 5 november 2012

Bättre tempo

Igår hade Ida gymnastiktävling på hemmaplan. Samling 7.20. Jag och Ida fick åka själva och småsyskonen stannade hemma med pappa. Försöker ju lägga om tankarna och i stället för att se det som ett måste så försökte jag se fördelen med att åka iväg med henne själv. Kunna sitta själv och titta. Det gick riktigt bra! I tävlingen gick det väldigt bra för Ida men laget fick ingen medalj, men hon var nöjd med sin instats. Det är huvudsaken :-)

Efter tävlingen hade vi ansvar för kiosken en stund. Och Ida och några lagkompisar hjälpte till och fick idén att sälja uppe på läktaren. Det var en succé! Sen for vi snabbt hem för vi hade fått besök :-) Syrran med familj kom på snabbvisit på väg hem från Vara. Så kul att träffa dem en stund. Killarna är för härliga! Så fulla med bus! :-)

Fick även till ett träningspass i gymet igår. Var alldeles själv. Men fick nog på det tyngsta programmet på crosstrainern. Jisses så tungt det gick!

Idag har jag också försökt tänka på att inte fixa, göra och tänka på allt. Följde Tuva till skolan. Hon var snabb upp och var redo redan 7.11. Hon var så glad! Det var ju första dagen för henne på morgonfritids. Hon visste inte riktigt hur det gick till när man kom till skolan utan att gå in och ha lektion på en gång. Men hennes bästis visade henne allt!

Åkte och handlade mat för veckan. Joel blev så trött att han höll på att somna sittande i kundvagnen. Men lite att äta så höll han sig vaken :-) Vi åkte hem och åt och gick o la oss. Men då ville han inte riktigt sova. Så jag fick jobba lite på det men till slut gick det. Och då gick jag också och la mig och sov en stund. Det var skönt! Det var länge sen jag sov middag. Däremot har det blivit rutin att jag somnar på soffan på kvällarna :/ Det är inte så smart...
Så nu borde jag alltså gå och borsta tänderna och krypa ner :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar