fredag 23 mars 2012

Ljuvliga vår!

Vilket väder! Vilken dag! Det behövde själen :-)

Fick en skön förmiddag med lite gostid med Joel. Fixade lite småpyssel här hemma.
Fick tillbaka min inlämningsuppgift med godkänt resultat men bara precis. Bannar mig själv lite men vet ju vad det berodde på. Jag hade inte tid att ha fullt fokus på uppgiften utan satt på kvällarna när jag var lite för trött (hjärnan fungerar väl inte på topp då, inte min i alla fall). Jag hade inte beskrivit några grundläggande bitar alls men andra delar hade jag varit desto bättre på, så det var därför jag fick godkänt trots allt. Lite nedslående är det men det får mig samtidigt att skärpa till mig...
Sen fick jag en litet tråkigt samtal men får lägga det åt sidan tills det är dags att ta tag i det i höst.

Hade bvc-besök vid 11 med läkarundersökning och sprutor. Det gick jättebra även om jag inte riktigt gillade läkaren som sa och påstod en massa på jättekort tid och inte kollade av med mig alls om det ens kunde stämma. "Så här och så här är det, gör si och gör så"... Hm, gillar jag inte riktigt... Särskilt om jag inte känner att det stämmer.
Hur som helst, nu hade han dragit iväg på längden igen. Som jag tycker att jag märkt av på bodysarna. 68,5 cm var han idag. Över 4 cm ökning på en månad. Och 7225 gram vägde han.

Sen mötte jag upp maken och hans jobbarkompis för en sushilunch. Så god sushibuffé! Yohei Ya rekommenderas varmt! Så roligt att jobbarkompisen och Joel fann varandra direkt. Han tog hand om Joel på en gång så jag kunde äta med båda händerna ;-)

Sen blev det lite shopping på egen hand i det fina vädret. Så skönt att få gå och titta själv och bara strosa runt. Hittade lite nya gardiner som förhoppningsvis ska hängas upp i helgen. Med våren åker väl julgardinerna ut?! Visst är det väl så?! ;-)
Söta skor åt Joel blev det också. Och kallingar till maken. Försökte få hjälp med mobilen eftersom jag får knepiga felmeddelanden men de kunde inte hjälpa till, skulle försöka göra en uppdatering i stället. Sen hittade jag lite fina kläder till dopet, provade och provade. Såg bra ut men vet inte om jag vill lägga så mycket pengar på kläder, till mig...
Joel sov och lekte i vagnen. Halvsitter upp ibland. Han är så lättsam att ha att göra med, för det mesta :-)


Så här kan man också sova

Visst var dom väl söta?

Tog en sväng förbi jobbet också och berättade om planerna för hösten. Vi får se hur det går att kombinera jobb och ledighet. Vi kanske måste tänka om?

Imorses var Tuva så spänd här hemma. Hon har längtat till den här dagen i en vecka! Idag sover hon över hos sin kompis. Jag hoppas, hoppas att det går bra! Hon hade redan åkt när jag kom från stan, så jag fick inte säga godnatt, men jag tror inte ens att hon hade tid att tänka på det, så glad som hon var för att få sova över för första gången. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar