söndag 5 augusti 2012

Bokmal

Vilken underbar dag jag har haft! Har ju varit "ensamstående" i tre dagar och tiden går ju åt till barnen, hemmet och till att se till att alla får i sig mat. Vi har haft det jättemysigt och skönt, Tuva, Joel och jag men så mycket sitta ner på rumpan/ligga ner och läsa blir det inte ;-)
Men idag! Vi vaknade så där lagom vid halv 7, Tuva en timme senare. Åt frukost och när Sommarlov startade på tv:n drog jag ut Joel i vagnen för att sova. Han somnade snabbt som vanligt. Jag la mig i solstolen och läste. Så skönt! Lilleman sov länge och jag fick säkert läsa i 1,5 timme. Så härligt! På sommaren blir jag en riktig bokmal, till makens förtret (ibland).


Trots flera stunder i solstolen med boken har jag även dammsugit, bäddat rent i barnens sängar, tvättat lakan och en smutsig kudde och Joels spälsängstäcke. Han har ju börjat sova i spjälsängen och senaste dagarna har han även somnat där utan att vi gått omkring och burit på honom. Man får stå bredvid, buffa, sjunga, sätta i nappen, lägga honom ner, pussa lite och lägga ner igen och sjunga lite mer o buffa lite till.... tills han somnat. Men det är helt klart framsteg :-)
Hittade ju ett fint bäddset när jag var på Ikea häromdagen så nu bäddade jag med det :-)



Sen fick vi ju hem vår stora fotbollspelare idag! Så härligt att både hon o hennes pappa är hemma igen. Firade med lite grillat och jag kan konstatera att allt blir lite enklare, man har liksom fler händer när man är mer än en vuxen som ska se till barnen och kan hjälpas åt. Jag kunde tex komma ut och springa en runda ikväll, 7 km blev det, i 5.30 tempo! Det är jag riktigt nöjd med :-)

Natti, natti!

2 kommentarer:

  1. Det var inte dåligt att hinna med så många böcker! Bra jobbat med löpningen, har kommit igång lite smått själv efter stukningen men jag tror inte det är något 5.30 tempo- har inte vågat ta med klockan än... Imorrn är det dags för inskolning för Isak- blandade känslor... Go natt önskar syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plutten... dags för förskola?! Förstår att det känns underligt... Lilla sötsmocken :-)
      Hoppas det går bra imorgon då!

      Visst hade ni en speciell "löparklocka"? Håkan har pratat om den några gånger. Jag kör ju en träningsapp, endomondo, som jag kör igång samtidigt med Spotify. Och sen har man alla uppgifter där när man kommer hem. Ja inte plus o sånt men sträcka, hastighet, tempo, kaloriförbrukning mm :-)

      Kram kram

      Radera