torsdag 16 augusti 2012

Uppskattad och efterlängtad

Känns bra att jobba. Det känns bra att leverera. Det känns bra att hjälpa. :-)
Har haft många samtal idag. Lite ringrostig känner jag mig, som inte kan svara på alla frågor rakt av. Men det känns riktigt bra att höra medlemmar säga: "Vad skönt det var att prata med dig!" Och det fick jag höra mer än en gång idag. Så idag kände jag mig uppskattad! :-)

När jag kom hem efter jobbet mötte Tuva mig i dörren med frågan "Får jag spela på din mobil?" Betyder det att hon längtat efter mig? Nja, snarare bara efter min mobil. HAHA! Hon har laddat ner ett spel där som hon blivit väldigt förtjust i. 

Maken och tjejerna drog iväg och fiskade efter kvällsmaten, så mysigt! Men jag och Joel stannade hemma, det började närma sig läggdags. Ja, det där med läggning. Nu får han välling när han sitter i knät och sen lägger vi honom i spjälsängen. Sen tar det 45 minuter till en timme innan han sover. Sjunger lite, lägger honom ner, stoppar in nappen, står en bit ifrån och lägger honom ner igen och så om igen :-) Sen ligger han stilla längre och längre stunder och så somnar han. Det är skönt att kunna känna att jag har tålamod med hans bökande. Känns som man liksom vet, att somna, det kommer han att göra. Är det sånt man har med sig i bagaget när man fått flera barn, kanske? Men kan ju i alla fall hoppas att läggningstiden minskar lite undan för undan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar