måndag 20 augusti 2012

Dagens ettagluttare

Så var den då här, första dagen i första klass. En ny klass, med nya klasskompisar. Lite nervöst var det allt, både för mig och henne. Joel han sov sig igenom allt det spännande!


Vi hängde kvar lite vid skolan efter att uppropet var färdigt så att Tuva fick leka av sig lite.
Tänkte tillbaka lite på när man själv var liten. Vilken lycka det kunde vara att få hoppa hage med sina kompisar. :-)

Sen drog jag och de två minsta ner på stan. Ida och kompisarna stannade kvar hemma. Och de fixade lunch till sig själva också! Stora ongar! Kan inte riktigt fatta... de går i femman.

På stan skulle vi titta på en skolväska. Farmor hade lovat att Tuva skulle få en ny nu när hon började ettan och då fick vi titta ut en. :-) Och hon hittade en jättefin, en rosa.

Sen tog vi en lunch på stan också, en mysig lunch skulle det väl vara. Men blev värsta stress-lunchen :/ Joel var skitgrinig, hungrig och trött på samma gång. Jag skulle hjälpa Tuva så att hon fick nån mat (vi delade eftersom det är megaportioner). Jag matade Joel mellan skrikprotesterna. Plus jaga bort en geting HELA tiden! Samt försöka stoppa mat i min egen mun. Puh! Det blev så illa att jag stoppade skeden jag matade Joel med i mitt eget dricksglas... Hm, cola och spagetti-köttfärssås ihop, det låter väl gott?! ;-) Både Tuva o jag garvade! Jag åt situationen och Tuva av att det såg så äckligt ut! HAHA!


Ikväll har det börjat. Höstterminen med alla träningar. Tuva har fotboll och Ida gymnastik. Fixade mat så att alla kunde äta när det passade. Måndagar är den dag som krockar mest. Men med lite planering borde det gå att fixa. Sen tror jag att det kommer att komma ett träningspass för mig på måndagar också, jihoo!
Starten på höstterminen innebär också en massa möten och att planera och skriva in allt i sin almanacka så att man inte missar en massa. Gillar det, så länge det känns som att jag hinner med ;-)

4 kommentarer:

  1. Håller med dej helt, så kul att skriva in i almanackan... Och se om det funkar!! :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste vara något som sitter kvar sen man själv gick i skolan. En helt ny blank kalender. Att fylla med viktiga och roliga saker.
      Nu är ju inte almanackan helt blank som då men känslan finns kvar :-)
      Lycka till er också!
      KRAM

      Radera
  2. Tuva är såååå lik dig. Visade foto på de tre för mamma och hon håller med att tuva är en kopia av dig vid samma ålder. Många kramar från kusifinen och andrea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Nog har jag hört det, men jag har som sagt så svårt att se det själv. Men det är ju bara att tro på er, ni har ju sett mig som liten ;-)
      Samtidigt så tycker vi ju att syskonen är syskonlika men tjejerna börjar nog få lite mer säregna drag nu när de växer till sig lite.

      Är det bra med er annars? Har du börjat jobba nått?

      Många många kramar

      Radera