tisdag 21 augusti 2012

Löpning o strul

Ja ni, kära vänner. Så här ser man ut efter dryga 7 km löpning. I 5,31 tempo. Ingen vacker syn, men en ärlig bild ;-)


Idag har jag löst en del av it-problemen på jobbet. Jihoo! Nu kommer vi in på datorerna i alla fall. Nu återstår del två och tre. Efter det hoppas jag att det funkar som det ska :-)
Sen kan man ju bli duktig irriterad när system och regelverk inte samspelar utan i stället gör det svårare att arbeta. Det har jag upplevt idag. Och när beslut tas utan att tänka på vilka konsekvenserna blir. Det är frustrerande, och svaret är att "det är bestämt så". Men problemet är att jag inte kan göra mitt jobb då... Konsekvenserna av beslutet går enligt min mening helt emot vad kongressen bestämt. Jaja, det löser sig nog också, det är bara såå frustrerande under tiden...

Kan ju berätta att maken var mäkta nöjd imorses. Joel sov hela natten och vaknade halv 6. Då fick han en flaska välling o sov en timma till. Vi får väl hoppas på en repris i natt då :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar