måndag 13 augusti 2012

Varning för tråkigheter...

Hm, vad ska vi säga om idag...
Det blev inte en dag som jag känner mig nöjd med. Tråkigt nog. Började väl ok men sen tog tråkigheterna över. Tjejerna kivades, blev uttråkade och gnällde. Fick dem att gå ut och leka lite, men då blev det bråk om vem som skulle ha basketbollen. Och så upptäckte de det här... Halva plommonskörden är förstörd (gör i och för sig inget, vi har allt för mycket).

 
Försökte få dem på andra tankar (och få dem att åka med och handla mat) genom att ta med dem till Max efter att vi slängt en hel skuff med skräp.
 
Men av någon anledning (där hängde jag inte riktigt med i svängarna) så blev Tuva arg och skulle helt plötsligt inte äta. Så hon satt kvar i bilen. Var ut till bilen och pratade med henne (att jag gärna ville att hon skulle äta med oss) men hon ville inte det, hon ville sitta i kvar i bilen. Efter 10 minuter kom hon. Då var det bara att ställa sig i kö igen så att hon också fick mat.


Sen var det Maxi som gällde. Jag o Joel fixade matinköpen medan tjejerna valde att gå på Hälla shopping och titta. Joel började bli trött men kunde inte somna. Halv fyra kom vi därifrån o då hade han fortfarande inte somnat och tjejerna hade hunnit bråka på mig om skor som de ville ha :/

På vägen ringer maken hem och undrar om han kunde ändra planerna för eftermiddagen. Tyckte inte jag. Jag var stressad över allt som skulle göras och då är jag inte alltid trevlig. O efter allt tjafs tidigare så kändes det som om jag skulle vilja gå o lägga mig under täcket.

Men efter att ha packat upp alla matvaror, lagat mat åt Joel och fryst in, släppt iväg maken på en löptur och Tuva på fotbollsträning, lagat mat åt familjen, matat Jolle, tjafsat med tjejerna, ätit mat och insett att tjejerna inte ville äta min mat, så gav jag upp hemmet och stack ut och sprang. Kände inte för nån "pressa tider-tur" utan kände för en lång löptur i skönt och behagligt tempo. Blev lite drygt en mil... Skönt!

Nu blir det en ny dag imorgon. Då har jag möjlighet att göra bättre ifrån mig :-)
(Tack för att ni orkade läsa, trots detta tråk-inlägg...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar