söndag 19 augusti 2012

Städdag

En sån där hemmadag idag.
Bara städat, handlat, promenerat, lagat mat och sprungit. Hemmet behövde verkligen röjas! Men det är inget jag tycker är kul...

Lagade lite kalops åt oss allihop. Åt Joel gjorde jag en större sats med egen, osaltad, kalops. Den blev klar lite försent för att han skulle hinna äta idag men vi får hoppas att han gillar den när han testar imorgon. Känner att det börjar bli dags att laga lite mer egen mat eftersom han kräver större portioner o mer mat och det ger att det blir så många glasburkar att återvinna. Gjorde en laxgryta förra veckan och det blev han jätteförtjust i. Får se vad jag ska hitta på nu... pannbiff kanske?! Sen får han ju äta med oss också förstås. :-)

Kände inte alls för det ikväll men jag gav mig ut och sprang i alla fall. 5 km blev det. Och det är väl när man är som mest omotiverad man gör det riktigt bra när man verkligen ger sig ut i alla fall.

Nu är sommarlovet slut och det är både skönt och inte skönt. Lite ordning på torpet med bättre läggningstider och lite bättre matrutiner. Inte skönt för att ledigheten är slut och jag kan inte hjälpa att jag undrar om vi borde ha gjort mer.... Så knäpp jag är, men sån är jag :/

God natt och sov så gott! Det ska jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar