fredag 3 augusti 2012

Fotbollsänka för en dag

Så, då kan man slå sig ner vid datorn och skriva ett inlägg. Har varit solokvist med två barn hela dagen och de kräver sin uppmärksamhet :-)

Vi tog det lugnt på förmiddagen och gjorde inget speciellt. Fixade lite här hemma, körde en diskmaskin och plockade undan lite. Inte för att det syns då men... Tuva valde kläder åt lillebror (och hade maken varit hemma hade han blivit väldigt glad).


Vi åt lite lunch och mini fick sova middag. Sen hade Tuva tydligen hört att jag lovat att vi skulle åka till Busborgen idag. Jag måste ha minne som en guldfisk för jag kom inte ihåg. Men det var klart att vi kunde åka dit! Tuva sköt bollar på mig och åkte rutschkana och Joel ålade omkring och kastade bollar. Riktigt bra kastarm har han alltså! ;-)


Efter vi lekt av oss en stund for vi ut till Ikea och åt köttbullar med potatismos. Gick snabbt igenom nedervåningen och hittade lite ljus, matlådor, en orkidée (49kr), ett bäddset åt Joel och en hylla. Men det var för stort så den måste jag lämna tillbaka :/

Mina söta busungar!


När jag nattade Joel fixade Tuva till vardagsrummet så att det blev lite mysigt. La i ordning täcket och kuddar i soffan, plockade fram ljus och vek servetter. Hon plockade t.o.m in i diskmaskinen. Sen såg vi på OS, mumsade lite OStbågar, haha , och hade flagg-gissartävling. Jag blev imponerad över att hon redan kunde flera stycken flaggor. Hon berättade att hon spelat flaggmemory både på förskolan och i förskoleklassen. Wow! Så bra vi har det, med så bra förskola och skola :-)

Har haft kontakt med maken och stora tjejen under dagen. De har spelat bra hela dagen men tyvärr inte fått så bra utdelning. De har förlorat de två sista matcherna och vann den första men det skulle motståndarna överklaga, vet inte hur det gick... Tjejerna var i alla fall väldigt uppspelta över att få gå på disco nu ikväll:-) Tycker det är så kul att hon får komma iväg på såna här roligheter och få uppleva hur kul det kan vara att åka på cup och läger. Hon har ju varit väldigt skeptiskt till det förut.

Nu kanske det är läge att krypa till kojs så att man kan vakna när det är dags för mat inatt och vakna på klockslaget 6.04 imorgon bitti. Han har en inre klocka den där pojken som "aldrig" går fel ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar