onsdag 22 februari 2012

Isig onsdag

Riktigt isigt idag, bokstavligt talat. Blankis på gatorna. Och en helt nerisad bil. Maken hade missat att sätta i sladden till motorvärmaren efter att han använt bilen igår :-( Han stod inte högt i kurs imorses den kära maken... Vi klarade att ta oss fram utan olyckor och såg inga heller men det verkar ha varit kaos på andra håll.

Hade hittat ett par pjäxor på blocket och skulle möta upp säljaren på Erikslund. Ida gillade pjäxorna och tyckte att de satt bra så de blev våra. Skönt att ha det klart inför nästa vecka!
Vi kollade in några butiker när vi ändå var där. Ida hittade byxor vilket inte hör till vanligheten. Och så köpte hon sig en aprikos mjukisdress för ett av sina presentkort hon fick i födelsedagspresent. Hon passade riktigt bra i den färgen :-)

Det blev även en fika på ikea innan vi for hem. Tuva hittade ingenting idag och tyckte det var lite tråkigt men jag blev imponerad över att det inte blev några sura miner. Annat var det när vi var på Ica Maxi tidigare idag. Köpte hem glass och hon fick välja en sort. Den andra valde jag. Men jag valde fel... enligt Tuva. Då var många tårar...

Maken har spenderat nån timme i nya tvättstugan och spacklat det sista. Han målade även taket en gång. Jag ritade lite mer på inredningen på datorn. Vi lutar fortfarande åt att ha svarta luckor och rosa/cerise väggar :-D Imorgon måste jag komma ihåg att ringa om värmepanelen som vi tänkt värma tvättstugan med.


Ikväll var det Tuva som läste godnattsaga för mig. Hon har blivit så duktig på att ljuda orden. Ibland förstår man ju inte vad de betyder om man läser så långsamt men hon slänger om ordet och får till det, finurligt!

Får ofta höra att barnen är lika, alla tre. Kan ni gissa vem det är är? En går väl bort direkt, eller?!

4 kommentarer:

  1. Tuva gissar jag på. Vad det går framåt med tvättstugan, heja heja
    Moster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju inte svarat ;-) Det var alldeles riktigt!

      Radera
  2. Svar
    1. Visst var det svårt :-) Det var Tuvan
      Kram

      Radera