torsdag 23 februari 2012

Med prinsessan kom våren

Idag har jag haft lite fredagskänsla i kroppen. Har varit lite dagvill hela veckan ;-) Vet inte varför det känns som fredag idag men kanske för att jag åker bort i morgon. Far till Stockholm och går på stor mammaträff. Och på lördag ska jag träffa några barndomskompisar. Det ska bli kul att få en riktig tjejhelg, eller kanske mer mammahelg ;-)

Tog en promenad i den värmande solen och mötte upp tjejerna på skolan. Tuva var helt lyckligt glad och skuttade hem, flög ungefär 5 cm ovan marken hela vägen hem. Var glad man blir att hämta då. Ida var också på bra humör och var så glad över sitt skolarbete. Hon har kommit på att hon gillar att skriva berättelser och nu hade hon fått en ny skrivbok och möjlighet att skriva berättelser utifrån fyra bilder precis som i skolan, även hemma.






Jag stannade kvar ute när vi kom hem och började hacka bort isen på framsidan. Det tror jag jag har gjort varenda år vi bott här. Framsidan ligger i skuggan nästan hela dagarna så där behöver man hjälpa våren på traven. Och för att slippa halka omkring.
Och på baksidan har vi fått en insjö ;-)




Måste berätta att jag blev så glad! Det kom en bröllopsinbjudan på posten idag. Våra vänner ska gifta sig (vilket vi i och för sig visste) och det ska bli så kul att få vara med :-)

Nähä... Dags att packa, annars blir det ingen resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar