fredag 10 februari 2012

Ooops, långt inlägg!

Glömde ju berätta/tipsa om en ny butik jag hittade på stan i onsdags. Slitage heter den och rea hade dom, det gillar vi ;-) De ligger bredvid den grekiska resaturangen Atrium (heter den så fortfarande?!) och man går in i en vanlig portuppgång och ner i källaren. Syns inte så mycket utifrån men de hade mycket jättefina saker. Hittade två bodysar till Joel och ett spagetti-linne till Tuva :-)

En av bodysarna. Nått danskt märke Tiny Miny Mo.
Lite kul med något annat ;-)

Idag tog jag in vagnen så att jag kunde söva lilleman i den (ville få lite lästid). Stog och vagnade honom när jag var tvungen att gå på toaletten. Gissa vem som sov när jag kom tillbaka ;-) Varför försöka liksom?!
Efter lite läsande och tråkstrul med uppkopplingen till kurshemsidan fick jag inta min snabblunch här hemma, när man inte har något annat hemma... havregrynsgröten. Roligare att spara pengarna till en god lunch när man är på stan istället för att fara iväg för att man inte har något hemma ;-)

Måste säga att jag blir mer och mer nöjd med vagnen. Fick en skön promenad när jag hämtade Tuvan och hennes kompis i skolan idag. Det var ett väldigt härligt väder trots kylan men när det är sol och vindstilla känns det inte så kallt som termometern faktiskt visar.
Känns inte riktigt som jag hinner ta de där sköna promenaderna för att hämta eller lämna tjejerna i skolan så ofta. Blir mest så att man känner att man alltid är lite sen och tar då bilen för att hinna, därför kändes det riktigt bra att kunna promenera och hämta idag.

Nya vagnen går förvånansvärt bra trots snön

Sällskapet på hemvägen

Maken fick ett ryck när han kom hem idag och for i väg och inhandlade lite gipsskivor mm till tvättstugan i källaren. Pratade om att göra det i helgen men som sagt, han fick ett ryck ;-) Då blir det mer tid över till att sätta upp det!

Jag hade fått mersmak på promenader och tog en till affären och handlade lite grejer till kvällsmaten. Blev tacos idag! Vår lilla skit fick prova på att sitta med vid bordet, ordentligt uppallad med filtar och en kudde som skydd. Han börjar blir stor.... och det går fort!
Kolla här!!

Testar för första gången

Så intresserad av syrrans mobil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar