tisdag 14 februari 2012

Vacker alla hjärtans dag!

Mådde bättre idag. Lite huvudvärk som skönt nog försvann med lite paracetamol.

Skjutsade tjejerna till skolan idag och Joel somnade i bilen. Så direkt när jag kom hem satte jag igång med årsräkningen för mitt uppdrag som god man. Hade gjort den tidigare men inte fått den att stämma så det var bara att börja om från början, så tråkigt. När jag gått igenom alla siffrorna en gång så ser jag att jag kastat om de två sista siffror i det aktuella saldot och när jag rättade till det så stämmer det ju på öret. Så skönt men så drygt! Att man inte kan göra rätt på en gång....
Efter att sammanräkningen stämde var det till att plocka ihop alla papper som ska lämnas in också. Alla fakturor, alla uttagskvitton, alla kontoutdrag och en massa andra papper. En hel lunta blev det men skönt när det är gjort!

Det var ju riktigt vackert väder idag också. Glad att jag hann färdigt med mina ärenden så att jag kunde promenera till skolan och hämta tjejerna. Ida hon ville inte ha sällskap med oss hem utan gick hellre tillsammans med grabbarna i klassen som skulle åt samma håll ;-) Mammas stora tjej!!

Joel är ju som sagt så nyfiken på allt vi stoppar i oss och idag fick han suga på mitt äpple :-)




Har gett tjejerna varsin liten ask med ekologiska geléhjärtan och berättat att resten av alla-hjärtans-dag-presenten kommer nu halv 6. Gissa om de är spända och nyfikna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar