onsdag 15 februari 2012

Ont om pizzadeg

och snöskyfflar med metallblad ;-)

Överraskningsutflykten, med ögonbindlar på barnen, gick till Pizza Hut. Tjejerna blev jätteglada! Det var jättemycket folk och Ida blev lite besviken för hon var jättehungrig och maten tog väldigt lång tid på sig. Man såg att de hade mycket att göra men vi tyckte allt att maten kom ut ur köket i väldigt långsam takt...
När vi pratade med serveringspersonalen när vi var på väg hem sa de att de inte hade varit med om bättre kväll på jättelänge, typ sisådär 8 år! Pizzadegen hade tagit slut, coleslown tog slut. De hade fått skicka hem folk... Tråkigt men kul att det går så bra skulle man kunna säga.
När maten väl kom in efter en timme blev de jättenöjda och största leendet på läpparna infann sig när de fick hugga in på glassbaren :-D

I väntans tider.... Blir ögonen röda ;-)

Idag var kort dag för Tuva. Sluta 11. Men hon berättade att de skulle på teater och då misstänke jag att de skulle bli sena. Pedagogen gissade att de skulle vara tillbaka kvart, tjugo över. Men det fanns ingen Tuva där när jag hämtade... Bussen hade missat att hela gänget väntade på hållplatsen och åkt förbi dem så de fick trixa sig hem via en annan busslinje och sen byta buss. Puh, vilket jobb med ca 20 ungar!

Tuva och jag försökte få fatt i en snöskyffel (till snön som föll i natt) eftersom vi haft sönder vår gamla. Kollade in Plantagen som skulle ha enligt hemsidan men tror ni det fanns nån, nej. Inte heller Rusta hade. Fick bli det gamla beprövade knepet att ringa det numret man kommer ihåg i huvudet vid det här laget, Ica Maxi Hälla. Där hade de, men inte var den billig inte ;-) Får hoppas det håller nu då!

Ikväll har maken lyckats söva Joel innan jag gick och la mig vilket innebar att jag fick en liten stund vid datorn så att jag har kunnat lyssna till några föreläsningar. Nu är det dags för inlämningsuppgift igen. TV:n har jag inte ens fått på idag, det har gått för runt... Känner att jag inte hinner prioritera våra vänner som jag skulle vilja. Vill umgås och träffas men hinner inte med. Kärleken vill jag också hinna prioritera. Lite tid på tu man han, en bio och en fika kanske?! Kanske finns nån frivillig barnvakt därute som vågar sig på att ta sig an våra tre terrorister ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar